czwartek, 7 września 2017

Sposób na nudę :)

Oprócz szydełkowania uwielbiam spędzać czas z dziećmi w kreatywny sposób. Syn już powoli wyrasta z naszych wspólnych prac plastycznych, ale córeczka nadal jest zafascynowana. Dziś zaprezentuję kilka prac wykonanych z moją Malutką.

1) Papuga z butelki po płynie do płukania.
Bardzo ciekawa praca, wystarczyło kilka piór wyciętych z wycinanek. W tym przypadku były użyte samoprzylepne wycinanki. Praca do dziś zdobi nasze mieszkanie. A z jej wykonaniem poradziła sobie moja, wówczas, półtoraroczna córka. A ileż było zadowolenia i dumy :)
 2) Wspólne malowanie. Nic odkrywczego. Ale jednak bardzo mi się spodobały te jesienne rysunki. szczególnie sposób nakładania farby. Stąd też podpowiadam jako coś, co można wykonać z dzieckiem w nudne popołudnie. Nadmienię jeszcze, że farbki u nas są zawsze mile widziane. Córka często i po wszystkim co może maluje :) Jak widać na załączonym obrazku, również po podłodze, nad czym już ubolewam...
 3) Rysowanie, pisanie po soli. Lub piasku, ryżu, czymkolwiek sypkim. U nas była sól zabarwiona barwnikiem spożywczym. Szczerze odradzam - wszystko się szybko farbuje. Ściany też. Na szczęście łatwo się zmywa ;)
Córeczka była jeszcze za mała na odwzorowanie literek, ale wiele przyjemności sprawiało jej rysowanie po swojemu.
 4) Pomysł podpatrzony na fanpage'u na FB Moje Dzieci Kreatywnie
Farbki + woda + mydło + rurka. Nic prostszego. Ale trzeba pilnować młodsze dziecko, żeby się nie opiło wody z mydłem  i farbką. Mojej nie szło to zbyt dobrze, ale zabawę polecam serdecznie, bo zabawa była przednia. Polecam też duży brystol - sprzątanie wtedy zajmuje kilka chwil :D

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz